MODUŁ I – W KRAINIE MUZ |
„W magicznym świecie dźwięków” – poznanie instrumentów muzycznych, ich wyglądu i brzmienia podczas zajęć. „Sztuka współczesna” – wykonanie ekorzeźby, pracy przestrzennej z surowców wtórnych.
„Wśród nocnej ciszy” – zorganizowanie koncertu kolęd i pastorałek dla rodziców. „Z wizytą w teatrze” – wyjście na dowolny spektakl teatralny i wykonanie plastycznej ilustracji przedstawienia.
„Tanecznym krokiem” – przygotowanie układu tanecznego do muzyki filmowej.
„Śladami przeszłości” – zwiedzanie muzeum
|
MODUŁ II – PIĘKNO REGIONU |
„Dzień wspomnień i zadumy” „Do hymnu!” – przygotowanie uroczystości patriotycznej z okazji świąt państwowych. Kształtowanie postawy szacunku wobec symboli narodowych „Magia uliczek” – wycieczka po mieście, poznawanie i fotografowanie zabytków. „Moje miasto – moja duma” – zapoznanie z historią, herbem, flagą miasta. „Moja okolica” – wykonanie zdjęcia przedstawiającego miejscowość, w której się mieszka |
MODUŁ III – KOCHAM, LUBIĘ, SZANUJĘ |
„Kochamy babcie i dziadków” – przygotowanie występu dla dziadków.
„Przy rodzinnym stole”. Dzieci wraz z rodzicami przygotowują obiad lub deser, nakrywają do stołu i wykonują pamiątkowe zdjęcie.
„Moje korzenie” – wykonanie drzewa genealogicznego przy współpracy z rodzicami.
|
MODUŁ IV -KULTURY ŚWIATA
|
„Chińskie wachlarze” – wykonanie z papieru wachlarzy i ozdobienie ich według własnego pomysłu. „Chiński smok” – praca konstrukcyjna z wykorzystaniem kreatywnych materiałów. „Zabawy z piłką” – zorganizowanie zawodów sportowych z wykorzystaniem piłek. „Mali i duzi architekci” – konstruowanie z dostępnych materiałów budowli na wzór słynnych zabytków znajdujących się we Włoszech (np. Koloseum, akwedukty, Krzywa Wieża w Pizie itp.). „Piasek pustyni” – rysowanie na piasku – ćwiczenia grafomotoryczne. |